Groen/veilig/minder soorten verkeer
Van "Herinrichting Geestbrugweg"
Ga naar het project

Ik zie voor me:
- Mooie brede straat (laan)
- Weerszijden bomen
- Apart, breed, geasvalteerd fietspad zonder tramrails waar fietsers veilig fietsen en waar auto (bestemmingsverkeer) te gast is
- Tram in het midden in een groenstrook
- Tram gelimiteerd qua snelheid ivm geluid en veiligheid
- 3 mooie en duidelijke oversteekpunten voor voetgangers met zebra en stoplicht.
- En als kers op de taart Geestbrug afgesloten voor auto zodat sluipverkeer vanuit Bick en A4 niet voorbij razen.
Zie plaatje maar dan met minder trams
Reacties(9)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Ben Rutges
Geplaatst door:Ben Rutges
4 jaar geleden
Prima idee. Wel een tram en beperkt autoverkeer. Geestbrug mag van mij open blijven als er een max. snelheid voor auto's (+ brommers en fietsers) kom die goed gehandhaafd wordt.
Profiel van Geert-Jan van Leeuwen
Geplaatst door:Geert-Jan van Leeuwen
4 jaar geleden
Ik reed laatst richting Haagweg en toen viel me op dat op en rond die kruising ook zeker grote bomen missen en daardoor 's zomers schaduw mist.
Profiel van Geert-Jan van Leeuwen
Geplaatst door:Geert-Jan van Leeuwen
4 jaar geleden
Wat mij betreft schrappen we de stoplichten met zebra en houden we het gewoon op een zebrapad, waar dus voetgangers voorrang hebben - ook voorrang op de tram. Bij max 30km/h en een overzichtelijke indeling zou dit geen problemen moeten opleveren. Eventueel voor de voetgangers die het toch te spannend vinden, zou je een stoplicht kunnen neerzetten die altijd oranje is tenzij er een voetganger op de knop drukt.
Profiel van karlijn Bus
Geplaatst door:karlijn Bus
4 jaar geleden
@Geert-Jan van Leeuwen auto's en fietsers stoppen nu al niet voor een stoplicht met zebra dus ben benieuwd hoe dat gaat zonder stoplicht. Op zich goed plan maar denk dat oranje waarschuwingslicht wel fijn is.
Profiel van Richard Hulshof
Geplaatst door:Richard Hulshof
4 jaar geleden
Vergeet niet dat er ook artsen en minder valide mensen wonen op de Geestbrug weg. Voor hen is de auto essentieel.
Profiel van karlijn Bus
Geplaatst door:karlijn Bus
4 jaar geleden
@Richard Hulshof er staat daarom ook bestemmingsverkeer. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden, EN auto EN fiets EN voetganger EN Bus EN tram gaat simpelweg niet passen op een veilige manier daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben.
Profiel van René de Wildt
Geplaatst door:René de Wildt
4 jaar geleden
Zie bijdrage historische route Geestbrugweg
Profiel van Lieneke Beukers
Geplaatst door:Lieneke Beukers
4 jaar geleden
Ik sluit me hierbij aan: het liefst een oplossing zonder tram. Maar als die er toch moet komen, dan is dit een mooie oplossing. Ik wil pleiten dat het echt om bestemmingsverkeer zou moeten gaan (dus niet tussen haakjes). Zie ook de andere posts waarin wordt gesproken over een verwachting van verkeerstoename met 25% of meer.
Profiel van Bas A
Geplaatst door:Bas A
4 jaar geleden
Als die tram, die we liever niet hebben, er moet komen is dit een passende oplossing.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
Tags
Wonen
Veiligheid
