Sfeer & uitstraling
Van "Herinrichting Herenstraat"
Ga naar het project
Allereerst: de link naar de korte vragenlijst werkt niet …
Los daarvan zou ik inzetten op sfeer, uitstraling & identiteit. Dus meer groen, meer zitgelegenheid (nauwelijks ruimte om een ijsje van Talamini op te eten), meer evenementen (en hier beter over communiceren), mooiere vuilnisbakken, koopavond terug, minder verrommeling in de vorm van koopwaar & reclameborden op straat en meer eenduidigheid / herkenning. Bijv door de olifantjes op meer plaatsen te laten terugkomen.
Zowel de ingang aan de Haagweg als die aan het andere uiteinde zijn nu rommelig en waarom zitten er een stuk of 4 massage salons? Ik denk dat een winkelgebied tegenwoordig vooral succesvol is wanneer het zich onderscheidt. Dus aub geen kunstgebittenwinkel of andere volledig geblindeerde etalages meer. Wel meer variatie, meer kwaliteit (ook in gebruikte materialen) en desnoods pop-up-stores om langdurige leegstand te verfraaien.
Minder parkeerplaatsen in de straat is op zich een prima idee, maar voor leveranciers moet er wel ruimte blijven / komen. De huidige pollers vind ik spuuglelijk. Zijn daar geen mooiere alternatieven voor?
