Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Gemeente Rijswijk

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Gemeente Rijswijk Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Peter van Holstein

Lid sinds 4 januari 2022

Alle bijdrages die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 11 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Voldoende nietjes? (fietsen)

Peter van Holstein•3 jaar geleden Het aantal nietjes in het nieuwe ontwerp is drastisch naar beneden gegaan ten opzichte van de huidige situatie

voorzie de fietspaden van eenrichtingsverkeer borden

Peter van Holstein•3 jaar geleden De huidige fietspaden worden door de bezorgers van de Food-bedrijven gebruikt - om in tegengestelde fietsrichting te fietsen . Dit zorgt voor gevaarlijke situaties (zowel voor de oversteekplaatsen, uitstappen bij de auto's, alsmede het deelnemen aan het verkeer.nb. Dit doen ze om sneller bij hun basis locatie te komen.

Voorzie de fietspaden van drempels

Peter van Holstein•3 jaar geleden De nieuwe fietspaden zijn breder, dit betekent dat de electrische fietsen nog harder kunnen. Het wordt een racebaan.

borden A4 verwijzen te vroeg naar Rijswijk Centrum

Peter van Holstein•3 jaar geleden Op de A4 komende vanuit Delft wordt op de verkeersborden (anwb) Rijswijk Centrum naar mijn idee te vroeg aangegeven - dit betekent een extra belasting voor de drukte op de Lindelaan.voorstel geef dit alleen bij de afslag Hoornbrug / Rotterdam aan. Dan wordt het verkeer via de Haagweg omgeleid ipv via het ravensteinplein

gevaarlijke situatie fietsers - bij rembrandkade

Peter van Holstein•4 jaar geleden auto's komend vanaf de haag weg - lindelaan 70 - richting rembrandkade 103 (rechtsafslaand verkeer) . Overstekende fietsers krijgen te maken met een onveilige oversteek. Op dit moment maken veel auto's gebruik om hier rechtsaf te slaan. In de nieuwe situatie staan ze op de voetgangersoversteek plaats en/of op de doorgang van de fietsers.misschien een idee om de voetgangersoversteekplaats meer naar de kerklaan op te schuiven en dit ook voor fietsersoversteekplaats te doen.

hoe zit het met de keerlussen - rembrandkade / jozef israelslaan

Peter van Holstein•4 jaar geleden in de huidige situatie zijn er zowel op de rembrandtkade en de jozef israelslaan keerlussen. verdwijnen deze in de nieuwe sitauatie?

Fietsen parkeren - nietjes zie ik op de video niet terug

Peter van Holstein•4 jaar geleden Nu staan er op de lindelaan overal nietjes om fietsen te parkeren. Waar komen deze te staan in het nieuwe plan

Food-fietsers - verkeerde rij richting

Peter van Holstein•4 jaar geleden Welke maatregelen worden er genomen om dit tegen te gaan. Vanuit centrum wordt via de rembrandkade overgestoken naar de oneven nummers (Lindelaan) om zo hun weg te vervolgen naar de diverse food-winkels. Dit levert gevaarlijke situaties voor fietsers en voetgangers op.Omdat de snelheid van deze fietsers vrij hoog is en de fietspaden hier niet op zijn ingesteld.

nietjes thv rembrandkade

Peter van Holstein•4 jaar geleden De nietjes (fietsenrekken) staan niet meer op de ontwerpen

scooters naar de rijbaan (parkeervakken)

Peter van Holstein•4 jaar geleden Een goed idee, dan kunnen de voetgangers normaal over het trottoir lopen zonder dat ze hoeven uit te wijken naar het fietspad.Dit geldt voor het Ravesteinplein en ook voor de ruimte van de scooter winkels

borden aanpassen op de A4 (delft --> Amsterdam)

Peter van Holstein•4 jaar geleden Beste Corrie / Robert,Een opmerkelijke bevinding: Op de A4 (delft--> Amsterdam) daar staat een afslag Rijswijk - deze afslag komt uit op de Pr. Beatrixlaan. Verder is er nog een afslag met Rijswijk: te weten Rijswijk - plaspoelpolder.De aanduiding Rijswijk suggereert dat dit Rijswijk centrum is.Als alle auto's deze eerste afslag nemen dan wordt de Lindelaan weer veel meer gebruikt dan nodig is. De lindelaan is dan een doorgangsweg voor die automolististen om naar het centrum te gaan, naar Den Haag, naar Voorburg en weer naar de snelwegen.De tweede afslag Rijswijk - plaspoelpolder gebruiken de automobilisten alleen als ze het weten - en gebruiken dan wordt ook de Lindelaan weer als doorgangsweg gebruikt.Indien er een bord Rijswijk Centrum (Rotterdam) komt net na Rijswijk - Plaspoelpolder dan rijdt het verkeer richting Rijswijk Centrum over de Hoornbrug en komt dan niet op de Lindelaan. Dit zou de Lindelaan flink kunnen ontlasten.Misschien een idee om hier wat mee te doen.Mijn vriendelijke groetenPeter van Holstein
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab