Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Gemeente Rijswijk

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Gemeente Rijswijk Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Bert Jacobs

Lid sinds 22 augustus 2022

Alle bijdrages die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 6 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Oude Magnolia

Bert Jacobs•3 maanden geleden Oude Magnolia. Zeer fotogeniek in de bloeiperiode. Veel mensen stoppen (wandelaars, fietsers, automobilisten) om foto's te maken.

100 jaar oude Japanse Esdoorn

Bert Jacobs•3 maanden geleden Deze boom is volgens een kenner waarschijnlijk gelijk met de bouw van het huis (1920) aangeplant. Is uitgegroeid, wordt niet groter.

Kortste en minst overlast gevende variant

Bert Jacobs•4 jaar geleden Wij, bewoners aan de van Vredenburchweg oostzijde, hebben ook grote bezwaren, als de ontsluiting van Buitenplaats Hofstede vanaf de Burgemeester Elsenlaan gerealiseerd gaat worden. Wij hebben al zeer veel hinder van al het verkeer van en naar de Westhoff, landgoed Te Werve en de voetbalvelden. Wij hebben een paar jaar geleden al eens aan de gemeente gevraagd verkeershinder beperkende maatregelen te nemen, maar dat vond de gemeente helaas niet nodig. Nog meer verkeer voor onze huizen langs, is voor ons niet acceptabel. Wij snappen ook de bezwaren van de bewoners aan de westzijde. En bij een ontsluiting via de Schimmelweg, stuit je weer op bezwaren van de bewoners aldaar. Daarom lijkt het ons het beste de ontsluiting te realiseren vanaf de Huis te Landelaan door het park, maar dan niet over het Julialaantje, zoals op de tekening, maar iets verder richting de Schimmelweg. Er ligt daar alleen maar gras en de bomenrij die gekruist moet worden is in slechte staat. Kortom, de korste weg, geen of zeer weinig natuurschade, de historische waarde van het Julialaantje wordt gespaard en geen overlast aan welke bewoner dan ook. Wij hopen dat dit de oplossing wordt. Met vriendelijke groeten,Ria Klijndijk en Bert Jacobs, van Vredenburchweg 72AP.S. Uit de communicatie hierover op de buurt- app, mogen wij concluderen dat alle belanghebbenden aan de oostzijde er zo over denken.

Reactie van de bewoners aan de Van Vredenburchweg nummers 70 t/m 74

Bert Jacobs•2 jaar geleden Wij, bewoners aan de Van Vredenburchweg, nummers 70 t/m 74, willen allereerst opmerken dat wij het plan van de gemeente om de Van Vredenburchweg aan te pakken en meer in overeenstemming te brengen met de kwaliteiten van de Landgoederenzone, zeer toejuichen. Met name het beperken van de verkeersoverlast door meer ruimte te geven aan voetgangers en fietsers (30 km zone, fietsstraat auto’s te gast, verkeersdrempels) ondersteunen wij van harte.Echter, in het gepresenteerde voorlopig ontwerp zien wij ook dat voor de huisnummers 70 t/m 74 een groenstrook met bomen staat gepland en dat parkeren niet meer mogelijk is. Wij vinden dit geen goed idee. Ten eerste wordt door deze ingreep de wegbreedte, die toch al niet ruim is, verder versmald en wordt passeren moeilijk.En waarom bomen planten die het zicht op onze prachtige monumentale huizen en tuinen gaan beperken. Daar komt bij dat in onze tuinen ook al bomen en struiken staan die gaan conflicteren met de nieuw aan te planten bomen. Wij zijn van mening dat het juist erg mooi is om de huizen in volle glorie te zien staan, ook dit hoort bij de Landgoederenzone. Onze ervaring is dat wandelaars en fietsers aangenaam verrast zijn wanneer ze onze huizen zien staan en al helemaal als de magnolia’s in bloei staan. Mensen stoppen om foto’s te maken van dit prachtige aanzicht. Het is eigenlijk onnodig en niet wenselijk om op dit deel van de Van Vredenburchweg bomen toe te voegen.Ook het opheffen van de mogelijkheid om voor onze huizen te parkeren, is voor ons een probleem. Bij fijn wonen hoort fijn parkeren. We voorzien grote problemen bij het in- en uitladen van de auto en het vakantie- of stallingsklaar maken van de camper. Ook voor de bedrijven die aan de huizen werkzaamheden moeten verrichten, zoals de tuinman de loodgieter of de glazenwasser. Hoe moeten deze mensen hun werk doen als hun bus en aanhanger met materiaal en gereedschap niet voor de deur kan staan. Het op de informatieavond voorgestelde alternatief voor het parkeren is niet “dichtbij”.Kortom, dit deel van het voorlopige ontwerp geeft voor ons veel problemen. Wij stellen daarom voor de huidige inrichting op dit deel te handhaven en het parkeren te blijven toestaan.Ten slotte, er komt veel zwaar (vracht)verkeer over de Van Vredenburchweg van en naar verzorgingstehuis Westhoff. In zulke gevallen adviseert de CROW bij de aanleg van verkeersplateau`s/drempels vanwege het risico op trilling schade, een afstand van 30 meter tot de woonbebouwing aan te houden.We hopen van harte dat de Van Vredenburchweg niet alleen voor passanten en recreanten en de nieuwe bewoners van Buitenplaats Hofstede een fijne plek is om te vertoeven, maar ook voor de huidige bewoners een fijne plek blijft om te wonen.Namens de bewoners van de nummers 70 t/m 74,Bert Jacobs (nr. 72A)

Parkeren vóór nr. 70 t/m nr. 74

Bert Jacobs•2 jaar geleden Wij, bewoners aan de Van Vredenburchweg, nummers 70 t/m 74, hebben in januari op Participatie Platform gereageerd op het VO Herinrichting Vredenburchweg. Wij schreven toen over het parkeren: ‘Ook het opheffen van de mogelijkheid om voor onze huizen te parkeren is voor ons een probleem. Bij fijn wonen hoort fijn parkeren. We voorzien grote problemen bij het in- en uitladen van de auto en het vakantie- of stallingsklaar maken van de camper. Ook voor de bedrijven die aan de huizen werkzaamheden moeten verrichten, zoals de tuinman, de loodgieter, of de glazenwasser. Hoe moeten deze mensen hun werk doen als hun bus en aanhanger met materiaal en gereedschap niet voor de deur kan staan. Het op de informatieavond voorgestelde alternatief (aan de andere kant van het water) is niet “dichtbij”.’ We zien nu dat in het DO gedeeltelijk aan onze bezwaren tegemoet is gekomen: de bomen in de groenstrook aan de zijde van de huizen zijn komen te vervallen, maar de groenstrook blijft in het ontwerp, evenals het verbod op parkeren. Als reden wordt aangegeven dat er onvoldoende ruimte is voor parkeren. Dit is voor ons zeer bezwaarlijk en bovendien klopt het niet. Wij meten vanaf de groenstrook aan de waterzijde tot aan het hekwerk voor de huizen een breedte van 7.35 m op het smalste deel (vóór nr. 70) en 7.70 m op het breedste deel (vóór nr. 74). In het DO zijn dat respectievelijk 6.74 m en 7.42 m. Als we ervan uitgaan dat de stoep aan de zijde van de huizen 0.90 m wordt (zoals in het DO aangegeven), de groenstrook komt te vervallen en een wegbreedte wordt aangehouden van 4.30 m (zoals ook op een gedeelte van de Van Vredenburchweg aan de zijde van de Huis te Landelaan), dan resteert een ruimte voor langsparkeren van 2.15 m op het smalste deel, oplopend naar 2.50 m op het breedste deel. Dit is meer dan genoeg voor langsparkeren. Normaal wordt 2.00 m aangehouden. Stoep en/of rijbaan zouden zelfs iets breder kunnen worden gedimensioneerd. En om enigszins tegemoet te komen aan de groenbeleving zou de ondergrond van het langsparkeren een open structuur met gras kunnen zijn, zoals ook bij andere parkeerplekken in het DO. Op de informatieavond waarop het DO werd gepresenteerd, werd van de zijde van de gemeente aangegeven dat een dergelijke invulling zou kunnen. We hopen daarom van harte dat u dit voorstel overneemt. Namens de bewoners van de nummers 70 t/m 74,Bert Jacobs (nr. 72A)

Parkeren vóór nr. 70 t/m nr. 74

Bert Jacobs•2 jaar geleden In de bijlage is opgenomen waarom de bewoners van nr. 70 t/m 74 grote moeite hebben met het voornemen om parkeren voor de huizen onmogelijk te maken en doen een voorstel voor een oplossing.
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab