Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Gemeente Rijswijk

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Gemeente Rijswijk Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Alain Driessen

Lid sinds 14 december 2023

Alle bijdrages die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 4 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Bomen tussen huisnrs 49 en 83

Alain Driessen•2 jaar geleden Graag wil ik aangeven dat het onlogisch is om bomen (in bak?) te gaan plaatsen op de gedoog parkeerplaatsen tussen de huisnummers 49 en 81.Daar zitten namelijk een aantal garages die regelmatig gebruikt worden.Bomen in bak gaan het in en uitrijden bemoeilijken met onvermijdelijke schades (aan boom en auto!) tot gevolg.Ook hoe de bomen -op tekening- nu ingedeeld zijn gaat voor de eerder genoemde problemen zorgen.

Vervolg parkeren en straatniveau

Alain Driessen•2 jaar geleden Het voorlopige ontwerp ziet er goed uit, maar we vinden het jammer dat er zo veel parkeerplaatsen gaan verdwijnen en er nog meer gaan verdwijnen als er inderdaad bomen geplaatst gaan worden voor de huisnr 49 tm 81.. we praten in totaal dan over zo'n 24 parkeerplaatsen die we te kort gaan komen!.. de 14 plekken die komen te vervallen in het voorlopige ontwerp van de heringerichte Tulpstraat en de 10 gedoogplekken die komen te vervallen als er bomen voor de huisnr 49 tm 81 geplaatst gaan worden.. en de parkeerdruk is al zo hoog, zeker als straks de Steenlaan ook opnieuw word ingericht en daar ook parkeerplaatsen gaan verdwijnen.. mensen uit de Steenlaan gaan dan om de hoek in de Tulpstraat parkeren, maar als daar dus ook plekken gaan verdwijnen...Wat verder aandacht verdient is de hoogte van het straatniveau.. als bij extreme regenval de riolering het niet meer kan bijhouden loopt het dermate vol dat het bij ons (we wonen op nr 51) de garage inloopt.. dat op de kruising Tulpstraat / Stadhouders straat ook nog eens een hoge verkeersdrempel ligt helpt ook niet mee, dus ook daar graag even wat extra aandacht voor.Alain en Lorraine Driessen Tulpstraat 51

Parkeren, bomen en fietsnietjes

Alain Driessen•2 jaar geleden We zijn verheugd om te zien dat er in het voorlopige ontwerp van de herinrichting rekening is gehouden met de draai aan het eind van de Tulpstraat naar de Haagweg.. het gebeurd nu met enige regelmaat dat een grote vrachtwagen zich klemrijd in de draai naar de Haagweg en dat ze vervolgens de hele Tulpstraat achteruit terug moeten rijden.Bomen in de Tulpstraat voor de huisnummers 49 tm 81 lijkt ons geen goed idee, daar deze huizen vrijwel allemaal een garage ingang hebben en de (nu gedoogde) parkeerplaatsen voor die garage ingangen gebruikt worden door de bewoners zelf.. om hun garage ingang vrij te houden van onbekende auto's en om geen plekken elders in de straat bezet te houden. In jullie telling hebben jullie deze 10 plekken niet meegeteld, die auto's gaan dus elders in de Tulpstraat plekken bezet houden als ze niet meer voor hun eigen deur kunnen parkeren en er verdwijnen al zo veel parkeerplaatsen!Graag hier nogmaals eens goed naar kijken!In het voorlopige ontwerp voor de Tulpstraat staan fietsnietjes ingetekend ter hoogte van huisnr 94/96, maar dat lijkt ons geen goed idee.. de stoep is daar al zo smal!.. het lijkt ons verstandiger om die fietsnietjes naar de 'overkant' te verplaatsen, dus ter hoogte van huisnr 92a tm 92d, daar is de stoep veel breder en hebben mensen er minder last van.Alain en Lorraine Driessen Tulpstraat 51

Tulpstraat

Alain Driessen•2 jaar geleden Geachte,Wij zien vaak grote vrachtwagens de Tulpstraat inkomen rijden die zich dan vervolgens klemrijden op de Haagweg. Kan daar iets mee gedaan worden? Een inrijverbod of iets dergelijks...Parkeerplaatsen Steenlaan... er gaan er straks de nodige verdwijnen vrees ik, maar waar gaan die auto's heen?.. ik vrees de Tulpstraat, terwijl het hier al zo vol staat. Is er misschien een mogelijkheid om het aantal parkeerplaatsen bij de Schoolstraat uit te breiden (bv op het terrein van die verwaarloosde panden van Aad de lasser)Wij wonen op nummer 51, recht tegenover de Stadhoudersstraat, nu wonen wij op de eerste etage, met de garage op de begane grond.. wij parkeren nu -op de stoep, voor onze eigen deur- om de uitrit vrij te houden.. graag zien wij dat dat na de herinrichting gehandhaafd blijft.Voorts hebben wij bij een echt stevige regenbui wateroverlast in de garage omdat de stoep 'te hoog' ligt en de riolering het niet aankan.. gaat dit straks verbeteren als er een vuil / schoon rioleringssysteem word aangelegd?Verder hebben wij veel vleermuizen aan de onze achterzijde.. Leuk!!... graag zouden wij vernemen of er een mogelijkheid is dat er vleermuizenkasten komen.Alain
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab